JĘZYK ANGIELSKI

  • PDFDrukujEmail

Prowadząca zajęcia: mgr Agnieszka Mateja




 

 

Zapewniając dziecku bazę

pozwalasz mu rozwijać się,

eksplorować świat!

 

 

Zakres tematyczny na miesiąc:

WRZESIEŃ – 5, 6 latki

Zakres tematyczny

Kluczowe słownictwo

Struktury i kluczowe słownictwo bierne

Piosenka

Greetings

Witamy się i żegnamy

Colours

Kolory

Face

Części twarzy

Autumn

Jesień

Hello! – powitanie

Where are you? – jak się masz?

Red – czerwony

Yellow – żółty

Blue – niebieski

Eses – oczy

Ears – uszy

Nose – nos

Mouth – usta

Hair – włosy

Autumn – jesień

autumn tree – drzewo jesienne

apple – jabłko

Pumpkin – dynia

Hedgehog – jeż

Hello! Bye-bye! – witam, pa pa

See you soon! – do zobaczenia wkrótce

Sit down! Stand up! – usiądź, wstań

Make a circle – zrób koło

Knock; knock; - puk, puk

Tidy up! – posprzątaj

Help me, Please! – pomóż, proszę
Listen! Can you hear? – posłuchaj, czy słyszysz?

Is that you? – czy tu Ty?

Where is……………….? Gdzie jest?

Where are you? – gdzie jesteś?

Touch… (your nose, black) – dotknij….

Are you ready? – czy jesteś gotowy?

Autumn leaves – liście jesienne

Hands up! – ręce w górę

Stick - przyklej

Draw – narysuj

Colour – pokoloruj

Cut - wytnij

The Autumn song

Chugga chugga

Zakres tematyczny na miesiąc:

PAŹDZIERNIK – 3, 4 latki

Zakres tematyczny

Kluczowe słownictwo

Struktury i kluczowe słownictwo bierne

Piosenka

Fruit

Owoce

Eating

Jedzenie

Colours

Kolory

Autumn

Jesień

Fruit – owoce

Apple - jabłko

Pear – gruszka

Banana – banan

Fruit salad – sałatka owocowa

Plate – talerz

Basket – koszyk

Red – czerwony

Yellow – żółty

Green – zielony

Delicious – pyszny

What is it? Co to jest?

I can – potrafię

Let’s make a train – utwórzmy pociąg

Delicious – pyszne

Can I have an apple/a pear… – czy mogę prosić jabłko/gruszkę…

Chop – pokroić

Match – połącz

What’s inside? – co jest w środku?

Spin – zakręć

Close/open – zamknij/otwórz

What colour is..? – jakiego koloru jest..?

Sit down and … - usiądź i …

Zakres tematyczny na miesiąc:

PAŹDZIERNIK – 5, 6 latki

Zakres tematyczny

Kluczowe słownictwo

Struktury i kluczowe słownictwo bierne

Piosenka

Fruit

Owoce

Eating

Jedzenie

Colours

Kolory

Autumn

Jesień

Fruit – owoce

Apples - jabłka

Pears – gruszki

Lemons - cytryny

Bananas – banany

Cheese – ser

Cheese sandwich – kanapka z serem

Yummy food – jedzenie przepyszne J

Yucky food – jedzenie okropne L

Fruit salad – sałatka owocowa

Plate – talerz

Basket – koszyk

Delicious – pyszny

Picnic – piknik

Yes, please – tak, proszę

What is it? – Co to jest?

Would you like …? – czy chciałbyś…?

I can – potrafię

Chop – pokroić

Match – połącz

Look, smell – popatrz, powąchaj

Put – połóż

Point – wskaż

Wake up – obudź się

Swap your place – zamień się miejscem

Where’s…? – gdzie jest…?

Zakres tematyczny na miesiąc:

LISTOPAD – 5, 6 latki

Zakres tematyczny

Kluczowe słownictwo

Struktury i kluczowe słownictwo bierne

Piosenki

Toys

Zabawki

Colours

Kolory

Weather

Pogoda

Clothes

Ubrania

doll - lalka

ball – piłka

train - pociąg

plane – samolot

blocks – klocki

brown – brązowy

green – zielony

orange – pomarańczowy

It’s sunny – słonecznie

It’s raining – deszczowo

It’s windy – wietrznie

It’s cold – zimno

It’s hot – gorąco

hat – czapka

scarf – szal

coat – płaszcz

jumper – sweter

boots – buty/kozaki

umbrella – parasol

Where’s my toy? – gdzie jest moja zabawka?

Where is…? – gdzie jest…?

Where are…? – gdzie są…?

Listen! – posłuchaj/posłuchajcie
Let’s sing a song! – zaśpiewajmy piosenkę

It’s for me – to jest dla mnie

It’s for you – to jest dla Ciebie/dla Was

Let’s paint! – pomalujmy

What colour is…? – jakiego koloru jest…

Match! – dopasuj/zaznacz

How’s the weather? – jaka jest pogoda?

It’s raining – jest deszczowo

„Where’s my toy?”

„How’s the weather?”

Zakres tematyczny na miesiąc:

LISTOPAD – 3, 4 latki

Zakres tematyczny

Kluczowe słownictwo

Struktury i kluczowe słownictwo bierne

Piosenki

Toys

Zabawki

Colours

Kolory

Weather

Pogoda

Opposites

Przeciwieństwa

teddy bear – miś

doll - lalka

blocks – klocki

brown – brązowy

green – zielony

orange – pomarańczowy

It’s cold – zimno

It’s hot – gorąco

day – dzień

night – noc

get up – wstawać

sleep – spać

up – w górę

down – w dół

Where’s my toy? – gdzie jest moja zabawka?

What colour is…? – jakiego koloru jest…

Listen! – posłuchaj/posłuchajcie
Let’s sing a song! – zaśpiewajmy piosenkę

Stand up – wstań

Sit down – usiądź

It’s a day – jest dzień

It’s a night – jest noc

Be quiet – bądź cicho

„Where’s my toy?”

„Good Day, Good Night”

Zakres tematyczny na miesiąc:

GRUDZIEŃ – 5, 6 latki

Zakres tematyczny

Kluczowe słownictwo

Struktury i kluczowe słownictwo bierne

Piosenki

Clothes

Ubrania

Winter

Zima

Christmas

Boże Narodzenie

scarf – szalik

hat – czapka

jumper – sweter

coat – płaszcz

boots – buty/kozaki

cold – zimno

snow – śnieg

snowball – kula śnieżna

snowflake – płatek śniegu

snowman – bałwan

winter zima

stockings – skarpety

decorations – ozdoby

milk and biscuits – mleko i biszkopty

christmas tree – choinka

gifts – prezenty

Santa Claus – Święty Mikołaj

Merry Christmas – Wesołych Świąt

o Let’s make a (small, medium, big) snowball – zróbmy małą, średnią, dużą kulę śnieżną;

o Make two balls - zrób dwie kule;

o Draw three buttons… - narysuj trzy guziki;

o What’s in the bag? – co jest w torbie?

o Take one thing – zabierz jedną rzecz;

o Sit in a circle – usiądz w kole;

o Santa Claus is coming – Świety Mikołaj nadchodzi;

o Give the card to somebody – podaj komuś kartę;

o Close your eyes – zamknij oczy;

„Winter song”

„Christmas song”

„Santa, Santa where are you?”

„Jingle bells”

Zakres tematyczny na miesiąc:

GRUDZIEŃ – 3, 4 latki

 

Zakres tematyczny

Kluczowe słownictwo

Struktury i kluczowe słownictwo bierne

Piosenki

Clothes

Ubrania

Winter

Zima

Christmas

Boże Narodzenie

scarf – szalik

hat – czapka

coat – płaszcz

boots – buty/kozaki

cold – zimno

snow – śnieg

snowball – kula śnieżna

snowman – bałwan

christmas tree – choinka

gifts – prezenty

Santa Claus – Święty Mikołaj

Merry Christmas – Wesołych Świąt

o Make two balls - zrób dwie kule;

o Draw three buttons… - narysuj trzy guziki;

o What’s in the bag? – co jest w torbie?

o Take one thing – zabierz jedną rzecz;

o Sit in a circle – usiądz w kole;

o Santa Claus is coming – Świety Mikołaj nadchodzi;

o Close your eyes – zamknij oczy;

„Winter song”

„Christmas song”

„Santa, Santa where are you?”

„Jingle bells”

Zakres tematyczny na miesiąc:

STYCZEŃ 5, 6 latki

Zakres tematyczny

Kluczowe słownictwo

Struktury i kluczowe słownictwo bierne

Piosenki

Body parts

Części ciała

Grandparents

Dziadkowie

Carnival

Karnawał

Head – głowa

Hands – ręce

Tummy – brzuch

Fingers – palce u rąk

Toes – palce u stóp

Tail – ogon

Hair - włosy

Big – duży

Small – mały

Birds – ptaki

Granfather – dziadek

Grandmother - babcia

Carnival – karnawał

Mask – maska

Hat – kapelusz

Fairy - wróżka

Baloons – balony

Dance – tańczyć

Dress – sukienka

· Draw it – narysuj to

· Point it – wskaż to

· Take one card – zabierz jedną kartę

· Dance with … - zatańcz z …

· How many – ile?

· Colour it – pokoloruj

· Count them – policz je

· Fly like – lataj jak …

· Run like – biegnij jak …

· Jump like – skacz jak …

· I love my grandparents – kocham moich dziadków

· Look at – spójrz na

· Spin the bottle – zakręć butelką

· Let’s make a train – zróbmy pociąg

· Step forward – krok do przodu

· Step back – krok do tyłu

„Action song”

„Days of the week song”

„Baby shark”

„Hokey Pokey Shake”

Zakres tematyczny na miesiąc:

STYCZEŃ 3, 4 latki

Zakres tematyczny

Kluczowe słownictwo

Struktury i kluczowe słownictwo bierne

Piosenki

Body parts

Części ciała

Grandparents

Dziadkowie

Carnival

Karnawał

Head – głowa

Hands – ręce

Tummy – brzuch

Fingers – palce u rąk

Toes – palce u stóp

Big – duży

Small – mały

Birds – ptaki

Granfather – dziadek

Grandmother - babcia

Carnival – karnawał

Mask – maska

Baloons – balony

Dance – tańczyć

· Draw it – narysuj to

· Point it – wskaż to

· Dance with … - zatańcz z …

· How many – ile?

· Colour it – pokoloruj

· Count them – policz je

· Fly like – lataj jak …

· Run like – biegnij jak …

· Jump like – skacz jak …

· I love my grandparents – kocham moich dziadków

· Look at – spójrz na

· Let’s make a train – zróbmy pociąg

· Step forward – krok do przodu

· Step back – krok do tyłu

„Action song”

„Days of the week song”

„Baby shark”

„Hokey Pokey Shake”

 

 

LUTY

 

Zakres tematyczny

Kluczowe słownictwo

Struktury i kluczowe

słownictwo bierne

Piosenki

Carnival

Karnawał

Winter fun

Zimowa zabawa

Carnival – karnawał

Mask – maska

Baloons – balony

Dance – tańczyć

Dress – suknia

Hat – kapelusz

Magic Wand – magiczna różdżka

Clown – klaun

Winter fun – zabawa zimowa

Snow – śnieg

playing in the snow – zabawy w śniegu

· Draw it – narysuj to

· Point it – wskaż to

· Dance with … - zatańcz z

· How many – ile?

· Colour it – pokoloruj

· Count them – policz je

· Fly like – lataj jak …

· Run like – biegnij jak …

· Jump like – skacz jak …

· Let’s make a train – zróbmy pociąg

· Step forward – krok do przodu

· Step back – krok do tyłu

· Spin arount – obróć się

· Where are you? – gdzie jesteś?

· Sing with me – zaśpiewaj ze mną

„Days of the week song”

„Hokey Pokey Shake”

„I’m so happy”

„Carnival”

MARZEC 3-4latki

 

zakres tematyczny

Kluczowe słownictwo

Struktury i kluczowe

słownictwo bierne

Piosenki

Farm animals

Zwierzęta wiejskie

Body parts

Actions

czynności

Spring

Wiosna

Dog – pies

Cat – kot

Bunny - królik

Duck – kaczka

Pig – świnia

Tail – ogon

Clean – czysty

Dirty – brudny

Wash – myć

Climb – wspinać się

Swim – pływać

Spring – wiosna

Flower – kwiat

Ladybird – biedronka

Numbers 1-5

· Let’s make a train – zróbmy pociąg;

· Listen and point – posłuchaj i wskaż;

· How many? – ile

· Where’s … - gdzie jest?

· What’s this? – co to jest?

· Go home! Are you at home? – idźcie do domu? Czy jesteście w domu?

· Let’s find – odnajdźcie

· Count – policzcie

· How many dots? – ile kropek

„Farm Animals Song”

„Old McDonald”

„Animals’ talk”

„Wash your hands”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MARZEC 5-6latki

Zakres tematyczny

Kluczowe słownictwo

Struktury i kluczowe

słownictwo bierne

Piosenki

Farm animals

Zwierzęta wiejskie

Body parts

Actions

czynności

Spring

Wiosna

Dog – pies

Cat – kot

Bunny - królik

Duck – kaczka

Pig – świnia

Horse – koń

Sheep – owca

Paw – łapa

Head – głowa

Ears – uszy

Tail – ogon

Clean – czysty

Dirty – brudny

Wash – myć

Climb – wspinać się

Swim – pływać

Spring – wiosna

Flower – kwiat

Ladybird – biedronka

Numbers 1-10

· Turn left, turn right – skręć w lewo, skręć w prawo;

· Let’s make a train – zróbmy pociąg;

· Listen and point – posłuchaj i wskaż;

· Spin the bottle – zakręć butelką

· Clean dirty hands – wyczyyścić brudne ręce

· Wash your hands – umyjcie ręce

· How many? – ile

· Where’s … - gdzie jest?

· What’s this? – co to jest?

· Go home! Are you at home? – idźcie do domu? Czy jesteście w domu?

· Let’s find – odnajdźcie

· Count – policzcie

· How many dots? – ile kropek

„Farm Animals Song”

„Old McDonald”

„Animals’ talk”

„Wash your hands”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KWIECIEŃ

Zakres tematyczny

Kluczowe słownictwo

Struktury i kluczowe

słownictwo bierne

Piosenki

Spring

Wiosna

In the garden

W ogrodzie

Revision

Powtórzenie

Spring – wiosna

Spring tree – drzewko wiosenne

Garden – ogród

Stork – bocian

Frog – żaba

Flower – kwiat

Ladybird – biedronka

Tail – ogon

Wings – skrzydła

Body – ciało

Jump – podskakiwać

Swim – pływać

Climb – wspinać się

Run – biegać

Crawl – pełzać

Fly – latać

Body parts –

części ciała

Colours - kolory

Numbers 1-10

· Wake up – obudź się

· Who wants – kto chce

· Go under the flower – idź pod kwiatek

· Let’s make a train – zróbmy pociąg;

· Listen and point – posłuchaj i wskaż;

· Spin the bottle – zakręć butelką

· Wash your hands – umyjcie ręce

· How many? – ile

· Where’s … - gdzie jest?

· What’s this? – co to jest?

· Count – policz

„Walking in the jungle”

„I love the flowers”

„Sleeping bunnies”

„Freeze dance”

 

Kontakt

Przedszkole Samorządowe nr2
ul. Ks. Wawrzyniaka 40
63-600 Kępno
Tel: 62 78 222 36
Email: przedszkole.nr2.wkepnie@wp.pl

Layout setting

Direction

Menu style

Theme color

User tools