JĘZYK ANGIELSKI
LAST_UPDATED2 Wpisał Administrator Czwartek, 08. Październik 2015 15:40
Prowadząca zajęcia: mgr Agnieszka Mateja
Zapewniając dziecku bazę
pozwalasz mu rozwijać się,
eksplorować świat!
Zakres tematyczny na miesiąc: WRZESIEŃ – 5, 6 latki
|
|||
Zakres tematyczny |
Kluczowe słownictwo |
Struktury i kluczowe słownictwo bierne |
Piosenka |
Greetings Witamy się i żegnamy
Colours Kolory
Face Części twarzy
Autumn Jesień |
Hello! – powitanie Where are you? – jak się masz? Red – czerwony Yellow – żółty Blue – niebieski Eses – oczy Ears – uszy Nose – nos Mouth – usta Hair – włosy Autumn – jesień autumn tree – drzewo jesienne apple – jabłko Pumpkin – dynia Hedgehog – jeż
|
Hello! Bye-bye! – witam, pa pa See you soon! – do zobaczenia wkrótce Sit down! Stand up! – usiądź, wstań Make a circle – zrób koło Knock; knock; - puk, puk Tidy up! – posprzątaj Help me, Please! – pomóż, proszę Is that you? – czy tu Ty? Where is……………….? Gdzie jest? Where are you? – gdzie jesteś? Touch… (your nose, black) – dotknij…. Are you ready? – czy jesteś gotowy? Autumn leaves – liście jesienne Hands up! – ręce w górę Stick - przyklej Draw – narysuj Colour – pokoloruj Cut - wytnij
|
The Autumn song Chugga chugga |
Zakres tematyczny na miesiąc: PAŹDZIERNIK – 3, 4 latki |
|||
Zakres tematyczny |
Kluczowe słownictwo |
Struktury i kluczowe słownictwo bierne |
Piosenka |
Fruit Owoce
Eating Jedzenie
Colours Kolory
Autumn Jesień |
Fruit – owoce Apple - jabłko Pear – gruszka Banana – banan Fruit salad – sałatka owocowa Plate – talerz Basket – koszyk Red – czerwony Yellow – żółty Green – zielony Delicious – pyszny
|
What is it? Co to jest? I can – potrafię Let’s make a train – utwórzmy pociąg Delicious – pyszne Can I have an apple/a pear… – czy mogę prosić jabłko/gruszkę… Chop – pokroić Match – połącz What’s inside? – co jest w środku? Spin – zakręć Close/open – zamknij/otwórz What colour is..? – jakiego koloru jest..? Sit down and … - usiądź i … |
|
Zakres tematyczny na miesiąc: PAŹDZIERNIK – 5, 6 latki |
|||
Zakres tematyczny |
Kluczowe słownictwo |
Struktury i kluczowe słownictwo bierne |
Piosenka |
Fruit Owoce
Eating Jedzenie
Colours Kolory
Autumn Jesień |
Fruit – owoce Apples - jabłka Pears – gruszki Lemons - cytryny Bananas – banany Cheese – ser Cheese sandwich – kanapka z serem Yummy food – jedzenie przepyszne J Yucky food – jedzenie okropne L Fruit salad – sałatka owocowa Plate – talerz Basket – koszyk Delicious – pyszny Picnic – piknik Yes, please – tak, proszę
|
What is it? – Co to jest? Would you like …? – czy chciałbyś…? I can – potrafię Chop – pokroić Match – połącz Look, smell – popatrz, powąchaj Put – połóż Point – wskaż Wake up – obudź się Swap your place – zamień się miejscem Where’s…? – gdzie jest…?
|
|
Zakres tematyczny na miesiąc: LISTOPAD – 5, 6 latki
|
|||
Zakres tematyczny |
Kluczowe słownictwo |
Struktury i kluczowe słownictwo bierne |
Piosenki |
Toys Zabawki
Colours Kolory
Weather Pogoda
Clothes Ubrania |
doll - lalka ball – piłka train - pociąg plane – samolot blocks – klocki brown – brązowy green – zielony orange – pomarańczowy It’s sunny – słonecznie It’s raining – deszczowo It’s windy – wietrznie It’s cold – zimno It’s hot – gorąco hat – czapka scarf – szal coat – płaszcz jumper – sweter boots – buty/kozaki umbrella – parasol
|
Where’s my toy? – gdzie jest moja zabawka? Where is…? – gdzie jest…? Where are…? – gdzie są…? Listen! – posłuchaj/posłuchajcie It’s for me – to jest dla mnie It’s for you – to jest dla Ciebie/dla Was Let’s paint! – pomalujmy What colour is…? – jakiego koloru jest… Match! – dopasuj/zaznacz How’s the weather? – jaka jest pogoda? It’s raining – jest deszczowo
|
„Where’s my toy?” „How’s the weather?”
|
Zakres tematyczny na miesiąc: LISTOPAD – 3, 4 latki
|
|||
Zakres tematyczny |
Kluczowe słownictwo |
Struktury i kluczowe słownictwo bierne |
Piosenki |
Toys Zabawki
Colours Kolory
Weather Pogoda
Opposites Przeciwieństwa
|
teddy bear – miś doll - lalka blocks – klocki
brown – brązowy green – zielony orange – pomarańczowy
It’s cold – zimno It’s hot – gorąco
day – dzień night – noc get up – wstawać sleep – spać up – w górę down – w dół
|
Where’s my toy? – gdzie jest moja zabawka? What colour is…? – jakiego koloru jest… Listen! – posłuchaj/posłuchajcie Stand up – wstań Sit down – usiądź It’s a day – jest dzień It’s a night – jest noc Be quiet – bądź cicho |
„Where’s my toy?” „Good Day, Good Night”
|
Zakres tematyczny na miesiąc: GRUDZIEŃ – 5, 6 latki
|
|||
Zakres tematyczny |
Kluczowe słownictwo |
Struktury i kluczowe słownictwo bierne |
Piosenki |
Clothes Ubrania
Winter Zima
Christmas Boże Narodzenie
|
♥ scarf – szalik ♥ hat – czapka ♥ jumper – sweter ♥ coat – płaszcz ♥ boots – buty/kozaki ♥ cold – zimno
♥ snow – śnieg ♥ snowball – kula śnieżna ♥ snowflake – płatek śniegu ♥ snowman – bałwan ♥ winter – zima
♥ stockings – skarpety ♥ decorations – ozdoby ♥ milk and biscuits – mleko i biszkopty ♥ christmas tree – choinka ♥ gifts – prezenty ♥ Santa Claus – Święty Mikołaj ♥ Merry Christmas – Wesołych Świąt
|
o Let’s make a (small, medium, big) snowball – zróbmy małą, średnią, dużą kulę śnieżną; o Make two balls - zrób dwie kule; o Draw three buttons… - narysuj trzy guziki; o What’s in the bag? – co jest w torbie? o Take one thing – zabierz jedną rzecz; o Sit in a circle – usiądz w kole; o Santa Claus is coming – Świety Mikołaj nadchodzi; o Give the card to somebody – podaj komuś kartę; o Close your eyes – zamknij oczy; |
„Winter song” „Christmas song” „Santa, Santa where are you?” „Jingle bells”
|
Zakres tematyczny na miesiąc: GRUDZIEŃ – 3, 4 latki
|
|||
Zakres tematyczny |
Kluczowe słownictwo |
Struktury i kluczowe słownictwo bierne |
Piosenki |
Clothes Ubrania
Winter Zima
Christmas Boże Narodzenie
|
♥ scarf – szalik ♥ hat – czapka ♥ coat – płaszcz ♥ boots – buty/kozaki ♥ cold – zimno
♥ snow – śnieg ♥ snowball – kula śnieżna ♥ snowman – bałwan
♥ christmas tree – choinka ♥ gifts – prezenty ♥ Santa Claus – Święty Mikołaj ♥ Merry Christmas – Wesołych Świąt
|
o Make two balls - zrób dwie kule; o Draw three buttons… - narysuj trzy guziki; o What’s in the bag? – co jest w torbie? o Take one thing – zabierz jedną rzecz; o Sit in a circle – usiądz w kole; o Santa Claus is coming – Świety Mikołaj nadchodzi; o Close your eyes – zamknij oczy; |
„Winter song” „Christmas song” „Santa, Santa where are you?” „Jingle bells”
|
Zakres tematyczny na miesiąc: STYCZEŃ 5, 6 latki
|
|||
Zakres tematyczny |
Kluczowe słownictwo |
Struktury i kluczowe słownictwo bierne |
Piosenki |
Body parts Części ciała
Grandparents Dziadkowie
Carnival Karnawał
|
♥ Head – głowa ♥ Hands – ręce ♥ Tummy – brzuch ♥ Fingers – palce u rąk ♥ Toes – palce u stóp ♥ Tail – ogon ♥ Hair - włosy ♥ Big – duży ♥ Small – mały ♥ Birds – ptaki ♥ Granfather – dziadek ♥ Grandmother - babcia ♥ Carnival – karnawał ♥ Mask – maska ♥ Hat – kapelusz ♥ Fairy - wróżka ♥ Baloons – balony ♥ Dance – tańczyć ♥ Dress – sukienka |
· Draw it – narysuj to · Point it – wskaż to · Take one card – zabierz jedną kartę · Dance with … - zatańcz z … · How many – ile? · Colour it – pokoloruj · Count them – policz je · Fly like – lataj jak … · Run like – biegnij jak … · Jump like – skacz jak … · I love my grandparents – kocham moich dziadków · Look at – spójrz na · Spin the bottle – zakręć butelką · Let’s make a train – zróbmy pociąg · Step forward – krok do przodu · Step back – krok do tyłu
|
„Action song” „Days of the week song” „Baby shark” „Hokey Pokey Shake”
|
Zakres tematyczny na miesiąc: STYCZEŃ 3, 4 latki
|
|||
Zakres tematyczny |
Kluczowe słownictwo |
Struktury i kluczowe słownictwo bierne |
Piosenki |
Body parts Części ciała
Grandparents Dziadkowie
Carnival Karnawał
|
♥ Head – głowa ♥ Hands – ręce ♥ Tummy – brzuch ♥ Fingers – palce u rąk ♥ Toes – palce u stóp ♥ Big – duży ♥ Small – mały ♥ Birds – ptaki ♥ Granfather – dziadek ♥ Grandmother - babcia ♥ Carnival – karnawał ♥ Mask – maska ♥ Baloons – balony ♥ Dance – tańczyć |
· Draw it – narysuj to · Point it – wskaż to · Dance with … - zatańcz z … · How many – ile? · Colour it – pokoloruj · Count them – policz je · Fly like – lataj jak … · Run like – biegnij jak … · Jump like – skacz jak … · I love my grandparents – kocham moich dziadków · Look at – spójrz na · Let’s make a train – zróbmy pociąg · Step forward – krok do przodu · Step back – krok do tyłu
|
„Action song” „Days of the week song” „Baby shark” „Hokey Pokey Shake”
|
Zakres tematyczny |
Kluczowe słownictwo |
Struktury i kluczowe słownictwo bierne |
Piosenki |
|
Carnival Karnawał
Winter fun Zimowa zabawa
|
♥ Carnival – karnawał ♥ Mask – maska ♥ Baloons – balony ♥ Dance – tańczyć ♥ Dress – suknia ♥ Hat – kapelusz ♥ Magic Wand – magiczna różdżka ♥ Clown – klaun ♥ Winter fun – zabawa zimowa ♥ Snow – śnieg ♥ playing in the snow – zabawy w śniegu |
· Draw it – narysuj to · Point it – wskaż to · Dance with … - zatańcz z · How many – ile? · Colour it – pokoloruj · Count them – policz je · Fly like – lataj jak … · Run like – biegnij jak … · Jump like – skacz jak … · Let’s make a train – zróbmy pociąg · Step forward – krok do przodu · Step back – krok do tyłu · Spin arount – obróć się · Where are you? – gdzie jesteś? · Sing with me – zaśpiewaj ze mną
|
„Days of the week song”
„Hokey Pokey Shake”
„I’m so happy”
„Carnival”
|
|
MARZEC 3-4latki
zakres tematyczny |
Kluczowe słownictwo |
Struktury i kluczowe słownictwo bierne |
Piosenki |
Farm animals Zwierzęta wiejskie
Body parts
Actions czynności
Spring Wiosna
|
♥ Dog – pies ♥ Cat – kot ♥ Bunny - królik ♥ Duck – kaczka ♥ Pig – świnia ♥ Tail – ogon ♥ Clean – czysty ♥ Dirty – brudny ♥ Wash – myć ♥ Climb – wspinać się ♥ Swim – pływać ♥ Spring – wiosna ♥ Flower – kwiat ♥ Ladybird – biedronka ♥ Numbers 1-5 |
· Let’s make a train – zróbmy pociąg; · Listen and point – posłuchaj i wskaż; · How many? – ile · Where’s … - gdzie jest? · What’s this? – co to jest? · Go home! Are you at home? – idźcie do domu? Czy jesteście w domu? · Let’s find – odnajdźcie · Count – policzcie · How many dots? – ile kropek |
„Farm Animals Song”„Old McDonald”
„Animals’ talk”
„Wash your hands”
|
MARZEC 5-6latki Zakres tematyczny Kluczowe słownictwo Struktury i kluczowe słownictwo bierne Piosenki Farm animals Zwierzęta wiejskie Body parts Actions czynności Spring Wiosna ♥ Dog – pies ♥ Cat – kot ♥ Bunny - królik ♥ Duck – kaczka ♥ Pig – świnia ♥ Horse – koń ♥ Sheep – owca ♥ Paw – łapa ♥ Head – głowa ♥ Ears – uszy ♥ Tail – ogon ♥ Clean – czysty ♥ Dirty – brudny ♥ Wash – myć ♥ Climb – wspinać się ♥ Swim – pływać ♥ Spring – wiosna ♥ Flower – kwiat ♥ Ladybird – biedronka ♥ Numbers 1-10 · Turn left, turn right – skręć w lewo, skręć w prawo; · Let’s make a train – zróbmy pociąg; · Listen and point – posłuchaj i wskaż; · Spin the bottle – zakręć butelką · Clean dirty hands – wyczyyścić brudne ręce · Wash your hands – umyjcie ręce · How many? – ile · Where’s … - gdzie jest? · What’s this? – co to jest? · Go home! Are you at home? – idźcie do domu? Czy jesteście w domu? · Let’s find – odnajdźcie · Count – policzcie · How many dots? – ile kropek „Animals’ talk” „Wash your hands”
„Farm Animals Song”
„Old McDonald”
KWIECIEŃ
Zakres tematyczny |
Kluczowe słownictwo |
Struktury i kluczowe słownictwo bierne |
Piosenki |
Spring Wiosna
In the garden W ogrodzie
Revision Powtórzenie
|
♥ Spring – wiosna ♥ Spring tree – drzewko wiosenne ♥ Garden – ogród ♥ Stork – bocian ♥ Frog – żaba ♥ Flower – kwiat ♥ Ladybird – biedronka ♥ Tail – ogon ♥ Wings – skrzydła ♥ Body – ciało ♥ Jump – podskakiwać ♥ Swim – pływać ♥ Climb – wspinać się ♥ Run – biegać ♥ Crawl – pełzać ♥ Fly – latać
♥ Body parts – części ciała ♥ Colours - kolory ♥ Numbers 1-10
|
· Wake up – obudź się · Who wants – kto chce · Go under the flower – idź pod kwiatek · Let’s make a train – zróbmy pociąg; · Listen and point – posłuchaj i wskaż; · Spin the bottle – zakręć butelką · Wash your hands – umyjcie ręce · How many? – ile · Where’s … - gdzie jest? · What’s this? – co to jest? · Count – policz
|
„Walking in the jungle” „I love the flowers” „Sleeping bunnies” „Freeze dance”
|