PLANY ŻŁOBEK

  • PDFDrukujEmail

ROCZNY PLAN PRACY ŻŁOBKA MIEJSKIEGO W KĘPNIE

W ROKU SZKOLNYM 2021/2022

 

ZADANIE GŁÓWNE

POZNAJEMY ŚWIAT WSZYSTKIMI ZMYSŁAMI”

 

CELE GŁÓWNE:

 

1. Wprowadzenie dzieci w świat zmysłów podczas zabawy;

    2. Poszerzanie zasobu doświadczeń i stymulacja w zakresie percepcji słuchowej, ruchowej, wzrokowej, dotykowej, smakowej;

    3. Tworzenie warunków do wielozmysłowego odkrywania otaczającego świata;

 

OCZEKIWANIA, EFEKTY, REZULTATY:

 

  • Dziecko eksperymentuje za pomocą swoich zmysłów;

  • Dziecko rozwija spostrzegawczość wzrokową;

  • Dziecko aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach usprawniających koordynację wzrokowo-ruchowo-słuchową, nabywa różnorodne doświadczenia dotykowe (ciepło-zimno, sucho-mokro, szorstko-gładko itp.);

  • Dziecko reaguje na określony smak i nabywa umiejętności różnicowania smaku;

  • Dziecko eksperymentuje z różnym materiałem plastycznym (ciastolina, folia bąbelkowa, ciecz nienewtonowska, itp.)

 

KRYTERIA SUKCESU:

 

  • Dziecko rozpoznaje podstawowe smaki (słodki, gorzki, słony, kwaśny);

  • Dziecko potrafi rozpoznać strukturę powierzchni (gładka, szorstka, sucha, mokra, twarda, miękka);

  • Dziecko chętnie bierze czynny udział w eksperymentach, zabawach, ćwiczeniach, doświadczeniach (np. ścieżka sensoryczna);

 

 

KRYTERIUM SUKCESU ZALEŻY OD WIEKU DZIECKA!!!

 

 

ROCZNY PLAN PRACY W ŻŁOBKU MIEJSKIM W KĘPNIE

W ROKU SZKOLNYM 2021/2022

POZNAJEMY ŚWIAT WSZYSTKIMI ZMYSŁAMI”

 

 

ZADANIE

SPOSÓB REALIZACJI

TERMIN

Adaptacja

  • Obserwacja dzieci w czasie zajęć oraz zabaw.

  • Założenie kart obserwacji dziecka.

  • Czerpanie informacji o dziecku z rozmów z rodzicami oraz karty zgłoszenia.

  • Stopniowe wydłużanie czasu pobytu dziecka w żłobku.

  • Różnorodne zabawy integracyjne z dziećmi.

Wrzesień

Współpraca z rodzicami

  • Zebrania z rodzicami: organizacyjne zebranie z Panią Dyrektor dotyczące pracy w roku szkolnym, szczegółowe zebranie z opiekunami, wybranie Rady Rodziców, omówienie spraw bieżacych.

  • Indywidualne codzienne kontakty i rozmowy z rodzicami podczas wydawania dzieci.

  • Konkursy:

  1. Praca plastyczna pt.”Jesień” - wykonana techniką kolażu z zastosowaniem różnych faktur,

  2. Stworzenie własnej zabawki sensorycznej.

Wrzesień

 

 

 

 

Cały rok

 

Terminy do uzgodnienia

Rozwój społeczny

  • Nawiązywanie kontaktu werbalnego i pozawerbalnego z dziećmi i opiekunami.

  • Rozwiązywanie konfliktów dziecięcych.

  • Kształtowanie życzliwych postaw wobec innych.

  • Wyrabianie odpowiedniego wzorca zachowania.

  • Stworzenie przyjaznej atmosfery przez bliski i indywidualny kontakt z dziećmi.

Cały rok

Odkrywanie i rozwijanie muzycznych zdolności dziecka

  • Organizowanie zajęć muzycznych przez opiekunów – śpiewanie z dziećmi, marsz w rytm muzyki, wyklaskiwanie i wystukiwanie do rytmu, oswajanie się z muzyką klasyczną,

  • Rozwijanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego poprzez zabawę.

Cały rok

Rozwijanie wyobraźni oraz kształtowanie osobowości poprzez obcowanie z książką

  • Zapoznanie dzieci z książeczką sensoryczną zawierającą różne struktury,

  • Zabawy dowolne z książkami,

  • Czytanie i opowiadanie bajek przez opiekunów dostosowanych do wieku dziecka.

Cały rok

Rozwijanie mowy i myślenia

  • Zapoznanie się z wierszykami i opowiadaniami dzwiękonaśladowczymi,

  • Wykonywanie ćwiczeń oddychowych,

  • Dawanie odpowiedniego wzorca poprawnej mowy,

  • Zachęcanie dzieci do werbalnego i poprawnego komunikowania się.

Cały rok

Rozwijanie sensomotoryki

  • Codzienne zabawy w nawlekanie, szeregowanie klocków, budowanie konstrukcji przestrzennych,

  • Rysowanie, malowanie i inne zabawy plastyczne (ciecz Newtonowska, masa solna, ciastolina, itp.),

  • Doskonalenie umiejętności łączenia i dopasowywania. Usprawnianie ruchów ręki.

  • Zainteresowanie dziećmi zwyczajami związanymi ze świętami (ubieranie choinki, śpiewanie kolęd, robienie pierników, ozdabianie jajek wielkanocnych, sianie rzeżuchy).

Cały rok

Kształtowanie czynności samoobsługowych oraz utrwalanie nawyków higienicznych

  • Utrwalanie odpowiedniego zachowania się podczas posiłków,

  • Nauka i utrwalanie samodzielnego spożywania posiłków i napojów,

  • Zachęcanie do samodzielnego korzystania z nocników (dzieci młodsze) i toalety,

  • Zachęcanie do sygnalizowania swoich potrzeb fizjologicznych,

  • Próby samodzielnego ubierania się,

  • Wyrabianie nawyku mycia i wycierania rączek.

Cały rok

Kształtowanie sprawności fizycznej

  • Doskonalenie umiejętności chodzenia i biegania,

  • Kształtowanie równowagi,

  • Rozwijanie prawidłowej sylwetki całego ciała dziecka,

  • Praca nad kształtowaniem umiejętności ruchowo-naśladowczych,

  • Ćwiczenia ruchowe i taneczne w ciągu dnia,

  • Zabawy na świeżym powietrzu.

  • Różnego rodzaju zabawy i ćwiczenia przy wykorzystaniu pomocy: ścieżka sensoryczna, chusta animacyjna, obręcze, tunel, piłeczki, woreczki gimnastyczne, skakanka, pachołki.

Cały rok

 

 

KALENDARZ UROCZYSTOŚCI W ŻŁOBKU MIEJSKIM W ROKU SZKOLNYM 2021/2022

 

    1. Pasowanie na Żłobkowicza.

    2. Mikołaj

    3. Wigilia

    4. Dzień Babci i Dziadka

    5. Bal karnawałowy

    6. Powitanie wiosny

    7. Zajączek

    8. Dzień Mamy i Taty

    9. Dzień Dziecka

    10. Zakończenie Żłobka

 

 

 

 

 

Galeria Przedszkola

Kontakt

Przedszkole Samorządowe nr2
ul. Ks. Wawrzyniaka 40
63-600 Kępno
Tel: +48 696 061 343
Email: przedszkole.nr2.wkepnie@wp.pl

HomeŻłobekPLAN ROCZNY, KALENDARZ UROCZYSTOŚCI I PLAN DNIA W ŻŁOBKU

Layout setting

Direction

Menu style

Theme color

User tools